مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم 8 صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 8
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)  در قالب فایل word در حجم 8 صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و ...

 

فهرست مطالب

دانش و انواع آن

تاریخچه مدیریت دانش

تعاریف مدیریت دانش

مدل‌های مدیریت دانش

مدل نیومن و کنراد، (1999)

مدل چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش

مدل چهار حلقه‌ای مدیریت دانش

مزایا و نتایج به کارگیری مدیریت دانش و حافظه سازمانی

موانع و چالش‌های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان

منابع

 

بخشی از متن

تاریخچه مدیریت دانش:

مدیریت دانش مفهوم تازه‌ای نیست و ریشه آن به3000 سال قبل از میلادی باز می‌گردد (سبحانی نژاد، همکاران، 1385). اصطلاح مدیریت دانش در اوائل دهه 1990میلادی و با توسعه نظریه مهندسی مجدد فرآیند­ها اولین گام­ها برای ایجاد ساز و کارهای احصا، ذخیره‌سازی و استفاده از دانش در سازمان­ها شروع شد و سپس مجموعه این فعالیت­ها عنوان مدیریت دانش را به خود گرفت (اخوان، همکار 1390). همانطوری‌که اشاره شد  مدیریت دانش بصورت نوین از دهه 90 میلادی از آن زمان تاکنون یکی از مباحث قابل توجه نویسندگان همچو پیتر دراکر (1964) که اولین بار اصطلاح "کارکنانی دانشی" را ابداع کرد و پیتر سنگه در سال (1990) اصطلاح سازمان یادگیرنده را مطرح کرد؛ سازمانی که از تجارب گذشته ذخیره شده در سیستم‌های حافظه سازمانی یاد می‌گیرد. لئونارد بارتون (1950) مورد چاپارال استیل را به عنوان یک داستان موفقیت مدیریت دانش مستند کرد. مطالعه نوناکا و تاکچی (1950) نشان داد که چگونه دانش در سازمان‌ها خلق، استفاده و تسهیم می‌شود و چگونه چنین دانشی به توزیع نوآوری کمک می‌کند (احمدی، همکار، 1391) اما بصورت تخصصی تر اصطلاح مدیریت دانش در سال (1989) بطور رسمی در فرهنگ واژه‌گان ثبت شد (سبحانی نژاد، همکاران، 1385).

تعاریف مدیریت دانش:

تعریف زیادی برای مدیریت دانش وجود دارد که می‌کوشند چیستی و چگونگی انجام آن را توصیف نماید، اما واقعیت این است که هیچ کجا در ادبیات مدیریت دانش تعریف واحدی برای این مفهوم وجود ندارد و می‌توان گفت هر پژوهشگر کوشیده است با توجه به حوزه آکادمیک خاص خود این مفهوم را تعریف نماید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود